Tomory Lajos Pedagógiai és Helytörténeti Gyűjtemény
Tomory Lajos Pedagógiai és Helytörténeti Gyűjtemény
BEMUTATÁS

Címoldal

 
HELYTÖRTÉNET
 
PÁLYÁZATAINK
  1. TÁMOP 3.2.11/10/1/KMR-Ezerarcú világ-Múltunk értékeinek bemutatása múzeumi eszközökkel
  2. TÁMOP 3.2.8/10/B/KMR-Körülöttünk forog a világ-Összefogással múltunk értékeinek megismertetéséért
  3. ALFA pályázat
  4. NKA-Nemzeti Kulturális Alap pályázati dokumentációja8
 
KIEMELT PROGRAMOK

A 2010/2011. tanév kiemelt feladatai 8

Évfordulós programok 2009-től 2011-ig 8

·       A jubileumi év 2009/2010 tanév programjai

·       A "Mi Havannánk" projekt 2010. ősz-tél

·       8HELYTÖRTÉNETI KÖR

·       KMOP – Mi Havannánk

 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Múzeumok Mindenkinek
Múzeumok Mindenkinek : Körülöttünk forog a világ – Összefogással múltunk értékeinek megismertetéséért

Körülöttünk forog a világ – Összefogással múltunk értékeinek megismertetéséért

Heilauf Zsuzsanna   2011.06.02. 22:32

A XVIII. kerületi Pedagógiai Intézet és Helytörténeti Gyűjtemény a 2010-2011-es tanévben öt kerületi iskola együttműködésével tartja meg a Körülöttünk forog a világ – Összefogással múltunk értékeinek megismertetéséért című múzeumpedagógiai foglalkozássorozatot a TÁMOP 3.2.8/10/B/KMR „Múzeumok Mindenkinek program” - Múzeumok oktatási-képzési szerepének erősítése pályázati kiírásban nyertes projekt keretében.

A programban a Bókay Árpád Általános Iskola, az Eötvös Loránd Általános Iskola, a Csontváry Kosztka Tivadar Általános és Alternatív Iskola, a Vörösmarty Mihály Ének zenei nyelvi Általános Iskola és a XVIII. kerületi SOFI vesznek részt.


A gyűjtemény munkatársai az elmúlt években is nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy kiállításaikhoz élményszerű múzeumi foglalkozásokat kínáljanak minden korosztály számára. A diákcsoportoknak elsősorban egy-egy alkalomra szóló programokat állítottak össze. A most megvalósuló fejlesztés segítségével egymáshoz illeszkedő programsorozat, foglalkoztató füzetek stb. kidolgozására és megvalósítására nyílik lehetőség, melyeket a következő tanévtől más iskolák is igénybe vehetnek majd.

A Pedagógiai és Helytörténeti Gyűjtemény az iskolák felső tagozatosai számára háromféle, a pedagógiai programokban szereplő tananyagok elsajátítását segítő foglalkozás-sorozatot dolgozott ki gyűjteményeire alapozva (a program nagy előnye, hogy számos eszközt, tárgyat fizikai valójukban is megismerhetnek a diákok). A program kidolgozásában és végrehajtásában a PIHGY gyűjteményi munkatársai mellett szaktanácsadók, munkaközösség-vezetők, illetve az érintett iskolák egyes pedagógusai is közreműködnek, véleményükkel segítik a megvalósulást.

A program az Élet a régi-új lakótelepeken című kiállításhoz kapcsolódik.

Fontos feladat, hogy a település múltjában való kalandozásokkal, az élményszerű múzeumi órák, a tematikus foglalkozások és a sajátos nevelési igényű diákok számára összeállított tematikus program segítségével olyan értékek megismerésére és átvételére ösztönözze a résztvevőket, melyek hozzásegítik őket önmaguk, szűkebb és tágabb környezetük alaposabb megismeréséhez, a társadalmi folyamatok jobb átlátásához, a közösségi célok érdekében való cselekvéshez.

 „A Körülöttünk forog a világ program tematikája a szociális, életviteli és környezeti kompetenciaterület és az életpálya-építési kompetenciaterület fejlesztését célozza. Az órák tartalmának összeállításánál a NAT Ember és társadalom műveltségterületre előírt fejlesztési feladatokból indulunk ki. A program célja a kulturális örökségünk anyagi és szellemi megóvása, kulturális identitás erősítése a globalizáció korában, környezettudatos szemléletre és egészséges életmódra való nevelés, a vizuális kultúra fejlesztése, a kreativitás fejlesztése, egyéni gyökerek, emlékek felidézése, szórakoztató ismeretszerzés.

 A hangsúlyt az ismeretszerzés forrásai és módszerei, illetve a térben-időben való tájékozódás mellett olyan tartalmi kulcselemekre tesszük, mint a lakóhely múltjával, kulturális és természeti értékeivel, a helyi hagyományokkal való megismerkedés, néhány jól látható jelenség tanulmányozása és értelmezése, változásának nyomon követése, a főbb társadalmi csoportok és kisebbségek kultúrája és látásmódja közötti különbözőségek feltérképezése. Lehetőséget kívánunk adni egyes feladatok önálló vagy kiscsoportos feldolgozására és az egyéni tapasztalatok átadásán keresztül való tanulásra, illetve a szerzett információk gyakorlatban való felhasználására is.”

 A projekt 7 451 100 forintos európai uniós támogatásból valósul meg. A PIHGY ebben a tanévben összesen 84 múzeumpedagógiai foglalkozást tart minimum 280 fő részvételével (összesen 660 részvétellel) a program keretében. A projektnek köszönhetően a múzeumi foglalkozások arányának növekedése az összes múzeumi rendezvény arányában 5% lesz. Különösen fontos, hogy a foglalkozások egy másik pályázat, a KMOP-5.1.1/C-2F-2009-003 a Havanna lakótelep integrált szociális rehabilitációja projektben 150 nm-en kialakított új múzeumpedagógiai teremben és Havanna kiállítóhelyen kapnak helyet, így a két pályázat erősíti egymás sikeres megvalósítását.

 Bővebb információ:

XVIII. kerületi Pedagógiai Intézet és Helytörténeti Gyűjtemény

Tel./Fax: 295-0877; 297-4951

E-mail: gyujtemeny@pihgy.hu

 
PONTOS IDŐ
 
TOMORY LAJOS

A Pedagógiai és Helytörténeti Gyűjtemény alapítója

 
LŐRINCI SÉTÁK
 
MÚZEUMPEDAGÓGIA
 
ARCHÍVUM

 

 
FŐVÁROSI MÚZEUMOK
 
HELYTÖRTÉNETI Gyűjtemények
 
INTÉZETI LINKEK
 
KAPCSOLAT
 
LÁTOGATÓINK
Indulás: 2009-05-26
 

FARKASMETAL-Lakatos munka-Haidekker kapu-haidekker kerítés-FARKASMETAL-Lakatos munka-Hullámrács-FARKASMETAL-Lakatosmunka    *****    Az élet egy komédia, ostoba, beteges komédia, ahol bolondok játsszák a szerepeket. - DAVID GEMMELL    *****    Emberek, vérfarkasok, alakváltók, boszorkányok, démonok, bukott angyalok - Titkok, szerelmek, hatalmi játszmák.    *****    ROSE HARBOR - ROSE HARBOR - ROSE HARBOR - ROSE HARBOR - ROSE HARBOR - ROSE HARBOR - ROSE HARBOR - RPG FÓRUM :)    *****    "Az írás a maradék örömök egyike." - Írni szeretõ emberek közössége, akik együtt alkotnak egy fiktív világban. - ROSE    *****    Blog, regények, hangulatok, zenék, vagyis minden, ami egy kicsit én, egy kicsit Nova-Time    *****    Új tartalom a Blogomon    *****    Új tartalom a Blogomon ----->Nightflower    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Én segítek eligazodni a csillagok üzeneteiben. Várlak!!    *****    Diplomás asztrológus vár, hogy elkészítse a születési horoszkópodat, sok fontos életeseményt ismerhetsz meg. Érdemes!!!!    *****    Képek,vers, blog, irka-firka, sztorik, tõlem, bárkinek:)    *****    Szeretettel várlak a csillagjövõ asztrológia oldalon! Válaszd ki milyen elemzésre van szükséged és rendeld meg! Kattints    *****    Új tartalom a Blogomon    *****    MY HERO ACADEMIA FANFICTION - TODOROKI SHOTO - HÕSAKADÉMIA - SHOTO - MHA!! BNHA!! SHOTO !! NÉZZETEK BE!! TODOROKI SHOTO    *****    BNHA!! MY HERO ACADEMIA FANFICTION - TODOROKI SHOTO - HÕSAKADÉMIA - SHOTO LOVESTORY - MHA!! NÉZZETEK BE!! TODOROKI SHOTO    *****    My hero academia fanfictionok!! Szereted a Hõsakadémát? Olvass fanfictionokat a legnépszerûbb karakterekkel!!Hõsakadémia    *****    Elena Hill, valódi lázadó, vagy éppen jó kislány? Milyen sorsot szán neki a jövõ?    *****    Melody Redwine mûvész lelkû, vidám és nagyon tudatos lány, és nem mellesleg... BOSZORKÁNY.    *****    Új tartalom a Blogomon ----->Linkinlady    *****    A kamaszkor eleve zûrös, de ha valaki természetfelettinek született, nem a hormonok jelentik a legnagyobb problémát.