TÁMOP 3.2.11/10/1/KMR : Ezerarcú világ - Múltunk értékeinek bemutatása múzeumi eszközökkel program megnyitója a Bókay-kertben |
Ezerarcú világ - Múltunk értékeinek bemutatása múzeumi eszközökkel program megnyitója a Bókay-kertben
2011.09.15. 10:30
A programnyitó rendezvényére 2011. szeptember 10-én került sor a Bókay-kertben, a Szeptemberi Kóstoló ideje alatt. Kucsák László alpolgármester köszöntőjét követően a programvezetők ismertették röviden az egyes szakköröket, témaheteket. Az egész napos rendezvény során a programvezetők és a gyűjtemény munkatársai szívesen adtak felvilágosítást az érdeklődőknek. Emellett múzeumi kiadványokat is megvásárolhattak, a gyerekek repülőgépet készíthetek, kipróbálhatták a települési autópályát (távirányítós kisautókkal), színezőket, kirakókat, fotózhattak óriásfényképekben.
FOTÓK A MEGNYITÓRÓL>>
Ráadásként megtekinthették a Néprajzi Múzeum új, lakókocsiban megrendezett utazó időszaki kiállítását is, mely számos érdekességgel várta a látogatókat. A múzeum két munkatársa, Frazon Zsófia és Joó Emese lelkesen kalauzolta a kíváncsiakat.
A százezres település egyetlen forrásőrző intézményeként kiemelt a XVIII. kerületi Pedagógiai és Helytörténeti Gyűjtemény helyi identitást erősítő, valamint értékmegőrző és kultúraközvetítő szerepe. Folyamatosan törekszünk bővíteni a látogatóknak, különösen a gyermekcsoportoknak szánt programok kínálatát, egymásra épülő és a településünk hagyományait, történetét felelevenítő színes programokkal. Bizonyos programtípusok kidolgozására, megvalósítására azonban eddig nem volt lehetőségünk.
A 2 óvodai, 3 alsó, 4 felső tagozatos évfolyamnak kínált 2 féléves szakkör, témahét, témanap megtervezésekor a pedagógiai programokba foglalt célkitűzésekre figyelve törekedtünk a kerületi óvónőkkel, tanítókkal és szaktanárokkal való még szorosabb és szélesebb körű együttműködésre. Olyan új típusú tevékenységeket (témahét, speciális igényű tanulókkal való rendszeres foglalkozások) vezethetünk be, amelyek a gyermekek iskolán kívüli kulturális magatartását, helyi kötődését is befolyásolni tudják.
A kreatív környezet, az ismeretek a hagyományostól eltérő tapasztalati, interaktív módon való megszerzésének lehetősége még a nehezebben kezelhető diákokat is inspirálja. A tanulók a tanórán kívül tanulmányozhatják a számukra is mintául szolgáló személységek tevékenységét, lakóhelyük földrajzát, irodalmát, történelmét, mindennapi életét. Elsajátíthatják azokat az ismereteket, gyakorolják azokat az egyéni és közösségi tevékenységeket, amelyek az otthon, a lakóhely, a szülőföld és népei megismeréséhez és megbecsüléséhez, az ezekkel való azonosuláshoz vezetnek. Tapasztalati úton ismerkednek meg a városi élet hagyományaival, jellegzetességeivel, és segíthetik közvetlen környezetük emlékeinek feltárását, illetve ápolását.
A programok emellett a foglalkozásokon résztvevő gyermekek személyiségfejlődésére, művészeti és kreatív képességeiknek kibontakoztatására, hátrányainak kompenzálására is kínálnak lehetőséget. Még intenzívebbé válik a kerületi közgyűjtemény és az iskolák közötti partnerség. A projektben megvalósuló komplex tanulási formák új lehetőségeket jelentenek a tehetséggondozásban és a felzárkóztatásban, múzeumpedagógiai kínálatunk differenciáltabbá válik, és tovább bővül a kihelyezett programsorozatokkal.
Kapcsolat:
Pedagógiai Intézet és Helytörténeti Gyűjtemény, Bp. Kondor Béla stny. 10.
Tel: 295-08-77
Email: gyujtemeny@pihgy.hu
|