Jubileumi év
A jubileum közeledtével szeretnénk az új generációk és az élethosszig tartó tanulás jegyében az idősebb korosztályok figyelmét is felhívni közvetlen környezetünk emlékeire, múltjára méghozzá ismeretterjesztő formában.
Nemcsak abban bízunk, hogy Tekes Sándornénak, Téglás Tivadarnak és társaiknak méltó követői lesznek majd.
Nem célunk minden diákból, érdeklődő felnőttből helytörténészt nevelni, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy az emlékek, élmények, a jól válogatott ismeretanyag jelentősen növeli a helyi öntudatot, kötődésünket közvetlen környezetünkhöz, a helyi hagyományokhoz, közösségekhez.
Ha jól ismerem lakóhelyemet, iskolámat, a körülvevő települést, az itt élő, dolgozó embereket és közösségeket, szervezeteket, intézményeket, akkor nagyobb az esély arra, hogy részt veszek ezek életében, hozzájárulok a személyes és közösségi eredmények, értékek megőrzéséhez, megtartó továbbépítéséhez, fejlesztéséhez, teremtéséhez. (Legyen szó akár a természeti, akár az épített környezet védelméről, régi hagyományok felelevenítéséről, megtartásáról, újak kialakításáról, kiemelkedő személyiségek megismeréséről, emlékének ápolásáról, anyagi és erkölcsi támogatásról, közösségi munkáról stb.)
A Helytörténeti Gyűjtemény sokféle módon készül a jubileumi évre. Tematikus tablókiállítást állítottunk össze, mely képekkel gazdagon illusztrálva foglalja össze a település történetét. Ez minden iskola számára elérhető tabló- vagy digitális formátumban. A kiállításhoz általános iskolások számára több korosztályra bontott játékos feladatlapot készítettünk, a pedagógiai intézet munkaközösség-vezetőinek tanácsait kikérve.
Sok éves várakozás után végre hosszabb távra kaptunk kiállítótermet, melyben tematikus, illetve a település történetét átfogó, sok élményelemet tartalmazó, látványos kiállításokat, a korábbi évek gyakorlatára támaszkodva a kiállításokhoz kapcsolódó játékos, interaktív múzeumi órákat tervezünk.
|